Dział Dokumentacji Zabytków


Dział Dokumentacji Zabytków

Dział Dokumentacji Zabytków gromadzi dokumentację fotograficzną i techniczną zabytków nieruchomych i ruchomych z terenu Stargardu i powiatu stargardzkiego. Dokumentacja pozyskiwana jest poprzez kwerendy w archiwach, muzeach i innych instytucjach w Polsce i za granicą oraz od osób prywatnych.

Pracownicy Działu biorą udział w pracach naukowo-badawczych i konferencjach naukowych, organizują wystawy, publikują wydawnictwa naukowe i popularnonaukowe oraz artykuły, a także wygłaszają prelekcje i referaty. Dział realizuje kwerendy, udziela informacji osobom prywatnym i instytucjom na temat zabytkowej zabudowy miasta i powiatu oraz udostępnia swoje zbiory do celów wystawienniczych i naukowych. Pracownicy opracowują również projekty i wnioski aplikacyjne w celu pozyskania środków zewnętrznych na działalność merytoryczną Muzeum.

Na mocy porozumień z Gminą Miastem Stargard z 19 listopada 2019 r. oraz 8 lipca 2021 r. (z aneksem z 13 stycznia 2022 r.) Dział realizuje zadania związane z ochroną zabytków i opieką nad miejscami pamięci. Obejmuje to weryfikację i aktualizację Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta Stargard oraz zarządzanie miejskimi obwarowaniami uznanymi za Pomnik Historii Prezydenta RP i krzyżem pojednania.




Pracownicy Działu Dokumentacji Zabytków:


Mirosław Opęchowski
kierownik działu

m.opechowski@muzeum-stargard.pl
tel. 91 577 25 56 (wew. 37)

Andrzej Bierca
kustosz

a.bierca@muzeum-stargard.pl
tel. 91 577 25 56 (wew. 36)